Salgsbetingelser

Kjøpsbetingelser

1. Kjøp
2. Pris og betaling
3. Levering
4. Garanti
5. Angrerett i 30 dager
6. Reklamasjon
7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
8. Konfidensialitet og sikkerhet,
9. Personlige opplysninger
10. Øvrig
11. Kontakt

1. Kjøp

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Hyttesport har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av Hyttesport sitt system uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med Hyttesport’s sine korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.

Hyttesport inngår avtale med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du legger en bestilling på produkter eller tjenester gjennom Hyttesport.no godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom Hyttesport.no forblir Hyttesports eiendom til de blir betalt.

Ved bestilling kan avtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos Hyttesport.

2. Pris og betaling

2.1 Pris
Priser angis inklusive moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Hyttesport ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatsen.

2.2 Tilbakebetaling
Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kortet du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer innen 10 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.

2.3 Betalingsmåte

 

Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

Paypal – https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/pay-online

Paypal Express checkout

Du kan også betale på forhånd med VIPPS

“Betal direkte via VIPPS til 80324. Bruk ordrenummeret ditt som betalingsreferanse. Ordren din sendes når vi har mottatt betalingen din på vår konto.”

3. Levering

3.1 Leveringstid
Raskeste leveringstid er 2-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen leveransen kommer fram. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Meldinger om evt. avvikelser fra den normale leveringstiden eller informasjonen på Internett får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.

3.2 Leveringsmåte
Fraktkostnad for ekspress levering vil variere avhengig av leveringsmåte og størrelse.

Brev – Ordre med liten vekt og volum kan leveres som brev. Brevene leveres rett til mottakers postkasse. OBS! Velger du brev som fraktmetode kan du ikke betale mot postoppkrav.

Servicepakke – Bestillinger som veier inntil 35 kg eller ikke overstiger maks lengde: 240 cm eller Lengde omkrets maks 360 cm, kan bestilles etter leveringsmåten ”Servicepakke”. Det innebærer at leveransen ankommer ditt nærmeste Postkontor. Det kan være f.eks. en lokal Rimi butikk i ditt nærmiljø. Melding om ankommet pakke sendes mottakerens postadresse. Pakken hentes hos Postkontoret/Post i Butikk, eller kjøres ut via Landpostbud.

3.3 Leveranseforsinkelse
Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.4 Erstatningsvare
Om noen av artiklene du har bestilt ikke finnes på lager, sender vi i noen tilfeller en likeverdig erstatningsvare. Du har da full returrett, og får pengene tilbake for både vare og frakt om du ikke er fornøyd. Ved retur kontakter du Hyttesport på epost: hyttesport@gmail.com for å få tilsendt en returfraktseddel.

3.5 Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Hyttesport besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi på Hyttesport til å kostnadsfritt ordne feilen.

3.6 Transportskader/Feilekspedering

Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til Hyttesport kundeservice umiddelbart ( e-post Hyttesport @gmail.com). Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

3.7 Del ordre
Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.

3.8 Ordrer som ikke hentes
Om du ikke henter din ordre hos Posten må vi debitere deg kr. 345,- for våre kostnader.

4. Garanti

4.1 Garantiens lengde
Vi gir deg 2 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment.
Forbruksvarer og tilbehør som f.eks. projektorlamper, batteri og ladere følger leverandørens garanti, som kan være kortere enn et år.

4.4 Utnyttelse av garantien
Din garantiseddel finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ta godt vare på dokumentet, da det et praktiskt dokument å ha dersom du skal benytte deg av din garanti eller angrerett.

5. Angrerett i 30 dager

5.1 Allment
I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 30 dager etter at du har mottatt varen. Ytterligere informasjon om Angrerettsloven finner du i våre kjøpsbetingelser. Angrefristskjema og informasjon om angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling.

Hvordan får jeg bruke produktet?

For å kunne angre ditt kjøp kan du bruke produktet i inntil 30 dager før det må returneres. Ved eventuelt verditap som oppstår ved bruk av produktet ut over avdekking av varens art, egenskaper og funksjon må du som kunde dekke. Dersom du ønsker å returnere produkt må dette meldes til Hyttesport senest 30 dager etter at du har mottatt produktet.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet.  Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand, det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.

Hyttesport forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Manglende fjernkontroll debiteres med kr. 500,-. Hyttesport tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

Slik returnerer du en vare

Print og fyll ut angrefristskjema eller returskjema som finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ved å gjøre dette hjelper du oss, slik at vi kan gi deg en bedre og raskere service.

Om din returpakke ligger innenfor grensen for ”Servicepakke” kan du poste den via ditt postkontor eller Post i Butikk.

Om pakken du skal returnere ligger utenfor grensen for ”Servicepakke” skal du kontakte vårt Kundesenter på Hyttesport @gmail.om.  Dette for å bestille en opphenting av pakken hjemme hos deg. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss.

Kjøperen har ansvaret for risikoen til pakken til den er levert hos selger. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen.

Om du som kunde benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Hyttesport til deg som kunde tilbakebetales.

5.2 Unntak
Angreretten gjelder ikke dersom:

Du har kjøpt intime produkter, som hårfjerning/hårklippingspordukter, tannbørster, produkter som brukes direkte på kroppen under trening(pulsbelte, treningsarmbånd, treningsklokke etc), fotbad, massasjeprodukter etc.

Programvare har brutt forsegling og nedlastet programvare som er levert til sluttbruker.

Som bedriftskunde har du 10 dagers åpent kjøp og emballasjen må være uåpnet.

6. Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. F.eks. Tv-apparater, hjemmekinoanlegg o.l. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon

Ved garantisaker (punkt 4), angrerett (punkt5) samt reklamasjon (punkt 6) trenger vi din hjelp for å se til at produktet kommer til rett sted. Ved garantisaker kommer vi enten å henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel, eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. Ønsker du å benytte deg av angrefristen må du selv stå for transporten tilbake til oss. Kontakt oss før du returnerer en vare.

8. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via telefon og e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss.

Hyttesport deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttips til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår oss.

Cookies – En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f. eks www.netonnet.no til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi benytter oss av begge disse cookie typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren. Du kan også bestille via telefon mot postoppkrav.

NB! Vi bruker aldri cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

9. Øvrig

Klager eller ros vedrørende Hyttesport tjenester eller produkter kan meddeles Hyttesport kundeservice på e-post Hyttesport@gmail.com. Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud. Hyttesport følger alltid anbefalingene fra forbrukerrådet.

10. Kontakt

Nordmark Hytte & Sport
Danielstrøa 22
755o Hommelvik

Org nr 914 636 329